Shape it


Photos: Shape 4 life
Jeg har tidligere skrevet at jeg har begynt med Shape-massasje for å få opp blodsirkulasjonen i kroppen. På den første timen fikk jeg denne oljen som jeg enten smører på huden eller bruker sammen med et koppingglass. Den inneholder blant annet rosmarin, sitron, blå kamille og grapefrukt som skal stramme opp og sette i gang sirkulasjonen i huden. Det var en venninne av meg som tipset om dette koppingglasset i høst, og jeg gikk pronto til en Shape klinikk og kjøpte et. Du bruker det sammen med en god olje for å skape sirkulasjon i kalde områder. Jeg har brukt koppingglasset med jevne mellomrom og har egentlig blitt ganske glad i det, men har ikke klart å få til noe regelmessig bruk før nå.

Man blir skikkelig varm og rød i de behandlede områdene, og det kan hende man ender opp med blåmerker dagen derpå. (Koppingglasset er også supert til blant annet ryggmassasje til kjæresten, det er skikkelig digg!) Etter at jeg begynnte på Shape har jeg blitt anbefalt å få i gang sirkulasjonen flere ganger i uken ved hjelp av dette koppingglasset og oljen. Det er til tider ganske vondt, spesielt i de områden der man er kald (type utside lår). Man kan også merke at oljen som samler seg inni glasset blir mer og mer grå ettersom man drar den over huden, det er akkurat som vakumet drar ut endel slaggstoffer. Litt nasty, men også ganske fascinerende!

Etter å ha brukt koppingglasset og oljen jevnlig, så kan jeg merke at jeg har blitt varmere i hele kroppen og spesielt i de kalde områdene (rumpe, lår og lovehandles). Huden er også blitt mye smidigere og mykere, jeg kan faktisk se forskjell. Men det mest komiske var da jeg gjorde et lite eksperiment på egenhånd. Jeg bestemte meg for å behandle kun den ene hofta i en uke, for å se om jeg kunne merke noe forskjell. Og etter en uke SÅ jeg faktisk forskjellen med det blotte øye. Det var helt komisk., lovehandlesene var tydelig mindre på den ene siden. Så det var helt tydelig at dette gir resultater. Det skal også sies at jeg ikke gjør dette for å slanke meg, jeg er naturlig tynn og har ikke noe vondt av å legge på meg noen kilo. Men det er selvfølgelig alltid slik at man kanskje vil omplassere litt former. Smalere midje og litt større rumpe, ja takk! Så..koppingglass og denne oljen gjør susen!
------------------------------------------------
Do you have cold areas and slow sircualtion, typically on thighs and butt? Use a kopping glas and a good oil (I really love this one from Shape 4 Life). It really gets the blood flwing, you can feel your body warming up. The thighs gets toned and the skin softer. A perfect shape up before summer!

Leave a Reply