2 favoritter for huden

Photos: ladybird
Dette er definitivt to av favorittene i baderomsskapet. Det er ikke så mange produkter jeg kjøper igjen og igjen, men disse handles alltid inn på nytt når de begynner å synge på siste verset.
Face & Body Scrub fra MD Formulations er en supereffektiv skrubb for ansikt og kropp. Den inneholder både peelingkorn og glykolsyre som sørger for å etterlate huden supermyk. Absolutt den beste skrubben jeg har prøvd noen gang. Jeg bruker den hovedsaklig i ansiktet, men også på tørre og rue partier på kroppen. Førdst fukter jeg huden, så påfører jeg skrubben og masserer den utover. Så lar jeg den ligge på huden i cirka 10 minutter før jeg skyller den av. Da kan man virkelig kjenne at glykolsyra gjør jobben sin, det prikker og småsvir litt i huden. Dette er ikke farlig, bare et tegn på at virkestoffene gjør jobben sin. I begynnelsen kan man merke noen utbrudd av urenheter og litt småflassing, men det er bare en liten fase mens huden fornyes. Jeg har anbefalt denne til flere venninner og dommen er enstemmig, den er helt fantastisk!
Etter en runde med skrubben så kan det lønne seg å tilføre nærende eller fuktighetsgivende masker, da disse trekker lettere ned i nyskrubbet hud. Min favoritt når det gjelder fuktighetsmasker er Hydra Floral Moisturising Mask fra Decleor. Den er helt fantastisk! Jeg påfører et tykt lag av denne og lar den trekke seg inn, du merker fort hvordan huden suger den til deg. Hvis nødvendig så påfører du et lag til. Du kan fjerne restene med en bomullpad etter 10 min, eller la masken sitte på ut kvelden. Jeg bruker ofte å påføre den før jeg legger meg og ligge med den natten over. da våkner jeg med superfresh og fuktet hud. Denne virker helende og pleiende for huden, i tillegg til å gi masse fukt. Et superprodukt for huden, I love it!
Say hello to my skins two best friends! Face&Body Scrub from MD Formulations and Hydra Floral Moisturising Mask is definitely my favourite products. The Face&Body scrub leaves the skin supersoft and Hydra Floral Mask keeps my skin moisturized all year long! Love.

Leave a Reply