Før og etter

Photos: Ladybird
Jeg gledet meg skikkelig til i dag. Det er ikke hver dag man får nappet øyenbrynene hos en spesialist, en som virkelig kan kunsten. Fred hamelton er helt unik i sitt fag, i hele Norge. Ingen over, ingen ved siden.

Jeg hadde skyhøye forventninger. Jeg håpet på det beste, men trodde ikke på total forandring. Egentlig var jeg ganske fornøyd med mine øyenbryn. Jeg likte at de var kraftige og syntes egentlig at jeg hadde gjort en ganske god jobb med pinsetten, funnet en fasong jeg likte og trivdes med. Helt til jeg møtte Fred. Etter noen minutters venting med en iskaffe og høy forventning så var det min tur til å sette meg i stolen.

Fred så og studerte, målte og betraktet. Så satt han i gang. Først med det ene brynet. Farging, napping, klipping, treading. Etter å ha sett hårene fly rundt ansiktet mitt begynte jeg nesten å bli nervøs for at ikke skulle bli igjen noe. Fred forklarte og jobbet, hårene sprutet og jeg fulgte storøyd og fascinert med på hele prosessen i over 20 minutter før det ene brynet var ferdig. Så fikk jeg et speil i hånden, og mens Fred holdt over mitt nystylede øyenbryn fikk jeg se halve ansiktet mitt og mitt gamle velkjente øyenbryn. Så tok han bort hånden. Og jeg trodde knapt mine egne øyer. Kunne øyenbryn virkelig gjøre så stor forskjell? Tydeligvis.

Resten av timen satt jeg med et fornøyd smil om leppene, lamslått over forskjellen og utrolig overrasket over hvordan jeg kunne ha gått rundt med de buste-barte-pin-brynene så lenge, og trodd det var fint...Fred kan faktisk forvandle et ansikt helt. Jeg er imponert og veldig veldig takknemlig. Det jeg trodde var en engangsgreie kan fort bli en vane...I'm hooked!

I just can't believe it. For so many years I've been walking around, quite satisfied and proud of my eyebrows. Then, today, I met Fred Hamelten. After spending 45 minutes in his chair, I felt like I've been walking around like an gorilla. That man does magic to eyebrows. I'm hooked!

Leave a Reply